Reklamacje

Reklamacje

Odbiorca usług ma prawo do zgłaszania reklamacji dotyczących:

  1. ilości i jakości świadczonych usług,
  2. wysokości opłat za usługi
    Zgłoszenie przez Odbiorcę zastrzeżeń do wysokości należności określonych w fakturze nie wstrzymuje jej zapłaty.
  3. funkcjonowania przyrządów pomiarowych (opomiarowania) niezależnie od ich własności.

W przypadku gdy klient ma wątpliwości co do prawidłowości działania wodomierza to przysługuje mu prawo do złożenia pisemnego wniosku - zlecenia dokonania ekspertyzy wodomierza. Wodomierz jest demontowany i przekazywany do Punktu Legalizacyjnego Wodomierzy nadzorowanego przez Obwodowy Urząd Miar, gdzie następuje sprawdzenie zgodności wodomierza. Następnie zostaje wydane "Świadectwo ekspertyzy", stwierdzające prawidłowe bądź nieprawidłowe działanie wodomierza.

Ekspertyzy wykonywane są w zakresie sprawdzenia właściwości metrologicznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 23 października 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać wodomierze oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 209 poz. 1513) oraz zgodności z wymaganiami dotyczącymi oznaczeń i cech umieszczonych na wodomierzu na podstawie rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 kwietnia 2017 r. w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 969).

UWAGA !
W przypadku stwierdzenia prawidłowego działania wodomierza głównego koszt przeprowadzenia postępowania obciąża odbiorcę. Ponadto odbiorca pokrywa koszt usługi demontażu oraz montażu wodomierza, zgodnie z obowiązującym cennikiem.

Koszt usługi w przypadku ekspertyzy wodomierza dodatkowego, będącego własnością Odbiorcy, ponoszony jest przez Odbiorcę bez względu na wynik ekspertyzy.

Formularz zlecenia ekspertyzy: [DOCX] [PDF]

Co powinna zawierać reklamacja:

  1. imię i nazwisko lub firmę odbiorcy usług oraz jego adres zamieszkania bądź siedziby;
  2. opis przedmiotu reklamacji;
  3. przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
  4. numer i datę umowy, jeśli odbiorca usług posiada więcej niż jedną umowę;
  5. podpis odbiorcy usług

Termin złożenia reklamacji:

  • Reklamacja dotycząca naruszenia jakości, ciągłości dostaw i ciśnienia wody powinna być dokonana niezwłocznie po wystąpieniu zakłócenia w celu dokonania sprawdzenia przez GZWiK
  • Inne reklamacje odbiorca usług może zgłaszać w terminie do 14dni od daty otrzymania faktury lub zdarzenia stanowiącego podstawę reklamacji.

Sposób złożenia reklamacji

  • Reklamacje, w formie wyłącznie pisemnej, można złożyć w siedzibie GZWiK, przesłać listem lub za pomocą poczty elektronicznej.
  • GZWiK rozpatruje reklamację w terminie do 14dni roboczych od daty jej wniesienia. Jeśli istnieje konieczność przeprowadzenia szczegółowego postępowania wyjaśniającego, termin ten może ulec przedłużeniu do 30dni.
Data publikacji: 03.05.2019
Autor: GZWiK
Opublikował: Aleksander Matula
Przewiń stronę do góry

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje